Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

3 Mar 2012

U Broke Ur Promises!

Salam..Aku menghitung hari demi hari..Boleh dikatakan setiap hari aku selak-selak kalendar utk mengira hari yg akan mendatang..Bukan sebab aku tak sabar nak menanti tarikh hari kelahiran aku..Tapi aku cuma hairan sebab dah 3 minggu hamba Allah tu mendiamkan diri..Lagi sekali hamba Allah tu buat perangai sama mcm kejadian yg berlaku tahun lepas..Aku akan sentiasa ingat dan tak pernah lupa..Sbb hamba Allah tu tak pernah nak tunaikan janji dia walaupun dah berbelas kali agaknya dia janji benda yg sama..Dah naik muak serta loya dan mual aku mendengarnya..

Seperti yg aku pernah cakap dan rasanya dah beberapa kali aku cakap, mendiamkan diri bukanlah cara yg terbaik utk melarikan diri..Hanya dasar orang yg pengecut je yg akan buat mcm tu..Sbbnya dah menimbun masalah yg dah dibuat dgn orang, pastu nak lenyap tanpa jejak pula..Not good, not good! Kalau hamba Allah tu seorang yg berani, dah tentu dia takkan menghalimunankan dirinya begitu je..Di mana letaknya maruah anda?

Segala status yg aku post kat Fb aku mungkin ada kaitannya dgn hamba Allah ni..Kalau dia tak baca pon aku tak kesah sbb mmg dah tentu dia takkan baca sbb awal-awal lagi dia dah block aku dari Fb-nya..Apa nak dihairankan sbb itu salah satu trick yg hamba Allah tu mampu lakukan utk mengelakkan dirinya dikesan oleh pihak umum..Aku juga tau walaupun aku dah tak dapat nak baca setiap status update dari hamba Allah tu, aku yakin status yg diupdate mesti ada yg menuju tepat ke aku..Senang cerita, masing-masing menjadi stalker!

Kan aku pernah cakap, kalau hidup tu tak menipu orang, sudah tentu hidup kita aman..Tapi kalau jujur dgn semua orang, dah tentu orang akan hormat kita..You should know who you are! Dah acap kali dah aku cakap mcm ni, tapi kata-kata aku umpama kereta api yg bergerak di atas gerabak..Datang-dan-pergi..Dengar tapi diabaikan..Okey, datang-dan-pergi..Mcm tu jugak yg hamba Allah ni buat kat aku, dan berpuluh mangsanya..Datang bila diperlukan, dan pergi bila tak diperlukan lagi..Bukan aku nak mengungkit, cuma aku nak hamba Allah ni ingat dgn siapa dia minta tolong masa dia susah tempoh hari?

Dear U hamba Allah, u have broke your promises..U promise me that u want to change yourself but now u forget it..Sorry-lah sebab aku gagal jaga kau dgn baik sbb kau pun tak pernah nak jaga diri kau dgn baik..Aku dah cuba fahami kau tapi kau tak pernah nak fahami aku..Aku cuba sedaya-upaya tolong kau tapi kau tak pernah cuba sedaya-upaya tolong aku..Malah aku terasa mcm dipergunakan dan terus dipergunakan oleh kau..Apa yg aku buat, kau tak pernah nak hargai..Kau masih berterusan dgn perangai lama kau yg entah bila nak berubah pun aku tak tau..Mungkin kau seronok menjalani kehidupan yg mcm tu, tapi aku rasa hidup serta kehidupan kau tu sia-sia belaka..Kau habiskan zaman muda kau dgn nikmat duniawi tapi kau lupa kehidupan yg bakal kau lalui di sana kelak..Aku gagal sekali lagi nak ubah diri kau jd manusia, tapi kau tak pernah berusaha nak ubah diri kau jd yg sempurna..


P/S: jangan salahkan aku lagi!


No comments: