counter

Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

13 Mar 2012

Aku Dah Kahwin???

Semalam ada sorang staf baru masuk kat tempat kerja aku..Orangnya boleh tahan juga peramahnya..Mungkin pd awalnya dia kelihatan cover-cover dan mungkin juga dia rasa malu sbb baru first time menjalankan tugas di tempat kerja baru..Dpt pulak aku ni jenis yg kepala otak mcm tak berapa betul sgt, asyik menyakat orang dan gelak-gelak mcm orang sakit jiwa..Aku harap dia tahan dgn perangai aku yg dah sememangnya sejak dr azali lg mcm ni..


Secara tiba-tiba tanpa perasaan serba salah dan dgn selambernya dia tanya soalan mcm ni kat aku;

"Akak ni dah kahwin ke?" tanya budak baru tu..
"Kenapa tanya mcm tu? Gaya aku ni mcm orang dah kahwin ke?" jawab aku..
"Saja je tanya..Saya tengok gaya akak ni mcm dah kahwin..Mesti akak dah ada anak sorang, kan?" dia tanya lagi..
"Erkkkkk?" aku membalas..

Aku tak terkejut, tapi aku terus gelak terbahak-bahak dan kalau boleh aku nak je guling-guling atas lantai masa tu..Person-in-charge dan semua staf kat situ gelakkan aku..Betapa gelinya organ dalaman aku bila ditembak tepat soalan yg mcm tu..Memang betul-betul soalan yg berani mati betullah! Katanya lagi, lagak gaya aku ni mcm bini orang..Kalau aku bini orang, dah tentu aku jaga tatasusila serta kelakuan aku..Itu pon tak boleh nak beza ke adik oit? Adeh!

Apa pon, aku rasa ni la kali pertama aku ditanya soalan yg agak killer mcm ni..Sungguh aku tak sangka ada gak orang yg berani bahan aku kaw-kaw dan tembak aku dgn soalan yg mcm tu..Soalan yg sungguh berbisa barangkali..Soalan yg sememangnya sukar nak dijawab..Tp tak mengapa..Sbb hari ni hari pertama dia mengenali aku..So aku tak kesah la kalau dia tanya mcm tu..Tp agak memalukan jugalah..Rupanya masih ada orang yg anggap aku ni matured w'pon selama ni ramai yg beranggapan aku ni childish..Hahahaha!!!



P/S: Harap hari esok budak baru tu tak tanya soalan-soalan yg killer mcm ni lagi..Mau kena bahan dgn aku nanti..



No comments: