Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

23 Sep 2011

Sexual Harassment!!!

Dlm dunia yg serba-serbi canggih dan moden ni, mmg ramai sgt-lah org m'gunakan teknologi yg ada spt laman web sosial sbg media utk melakukan gangguan seksual..Yelah, skang ni kan mcm2 laman sosial ada..Myspace, Facebook, Tagged, Friendster, Hi-5 dan sbgnya..Kpd para lelaki, kalau nak b'kawan pon, buatlah cara yg elok skit..Mcm org yg b'sivik..Nak chating atau komen2 boleh, tp biarlah topik tu yg b'faedah skit..Bkn dgn cara nak ambil kesempatan nak sembang2 topik yg agak lucah..Hello! Aku tau mmg kita ni masing2 dah dewasa..Kalau kita t'lalu open-minded sgt pon, susah! Sporting sgt pon, susah! Nak buat cemana lg? Kalau xnak layan kang dikatanya kita ni sombong pulak! Sombong aku pon b'tempat..Dgn kawan2 yg aku kenal, aku mmg x sombong..Tp kalau dgn individu yg baru aku kenal, masih lg x tau latar belakang peribadi dia, mmg aku agak sombong-lah! Jgn marah..Sikap aku mmg cenggitu..

Sbg perempuan, mmg x salah kalau kita sombong dan ignore org2 yg sex maniac mcm ni..Utk keselamatan diri kita jugak, kan? Aku sendiri pon xnak layan org2 yg x berotak dan x berakal mcm ni..Lantaklah kalau kaum2 yg sex maniac mcm ni nak maki hamun kita skalipon, yg penting diri kita SELAMAT! Betul x? Aku pon pernah kena maki hamun dgn lelaki2 yg agak keterlaluan (gila seks) mcm ni..Tp aku buat bodoh jer..Biarlah dia nak maki apa skalipon, yg penting dosa dia tanggung..Dia ingat kita ni apa? Kalau nafsu tu dah nazak sgt, gunakan alternatif lain..Bkn dgn cara sembang2 lucah..Sbb tu la aku sensitif betul kalau ada mana2 lelaki yg request nak webcam dgn aku melalui YM ataupon Skype..Sorry-lah! Aku mengaku aku mmg jarang ber-YM dgn org..Skype apetah lg..Dah lama dah akaun Skype aku tu deactive!

Ya, mmg ada lelaki yg cuba mengambil kesempatan secara b'lebih-lebihan ke atas diri kita..Ni b'dasarkan pemerhatian aku..Yelah, mula2 ayat manis semanis madu lebah..Pastu bg janji dan harapan itu ini konon dialah lelaki yg plg terbaik buat kita..Sampai m'porak-perandakan dan meretakkan hubungan org..Patut ke cenggitu? Hati perempuan ni lain..Kalau dah kene ayat mcm tu, mestilah cair..BETUL X? Haih, entahlah..Tu semua b'gantung kpd nawaitu masing2..Tp lelaki pon jgnlah mengambil kesempatan sampai merosakkan seseorg perempuan tu..Umpama manusia yg b'topengkan syaitan..X ke keji sgt perangai tu? Sedarlah!!! Ada jugak lelaki yg kikis duit perempuan, pastu tinggalkan aje perempuan tu..Bg aku, perbuatan tu mmg sgt2 lah KEJI DAN HINA sungguh!! Yg ni aku gelar manusia yg b'topengkan iblis..*Sorry kalau kata2 aku ni agak kasar bunyinya, tp ni lah kenyataan yg benar!* Hurmmm, ni lah keadaan yg sdg berlaku disekeliling kita..Cuma kita je yg x nampak..So, perempuan..Berhati-hatilah ye..Ambil iktibar.. :)



P/S: mmg kenyataan ni ditujukan kpd lelaki yg b'gelar kasanova, gigolo dan seangkatan dgnnya.. :) 

20 Sep 2011

Happy Together



Bila dengar lagu ni, mesti aku teringat kat sorg tu..
Sbb beliau pernah dedicate lagu ni kat aku..
Hehehe..tu aje aku nak ckp..
Tp sbnrnya aku nak ckp yg aku rindu kat dia..
Hahahaha..tu aje..
Wassalam.. :)


19 Sep 2011

Petanda di Sebalik Mimpi

Mimpi!! Semua org pon pernah b'mimpi kan? Ada mimpi yg baik dan ada juga mimpi yg buruk.. Tp aku hairan kenapa sejak menjak ni aku selalu dpt mimpi yg buruk2 pasal seseorg tu..Mungkin sbb aku terlalu marahkan dia..Aku x dpt nak marah dia face-to-face, so amarah tu pon masuk ke dlm mimpi aku..Tp bkn mimpi yg baik2-lah tentang dia..Hairan..Ahhh, lantak-lah! Lgpon mimpi tu kan cuma permainan tidur jer..Betul x?

Beberapa hari yg lalu, aku dpt satu mimpi yg lain mcm pelik skit..Mmg sgt lain dr yg lain-lah! X pernah pulak aku dpt mimpi yg mcm ni sebelum ni..Tu pasal aku kata mimpi aku kali ni agak pelik dan lain skit..Mcm ni mimpinya, aku b'mimpi aku sdg berada dlm sebuah hutan seorg diri dan xde sorg pon penghuni dlm hutan tu..Pastu ketika aku sdg b'jalan, tiba2 aku t'jumpa sebuah kolam yg besar..Jernih airnya..Dan ada pelbagai jenis bunga yg b'warna-warni b'taburan di atas air kolam tu..Aku rasa sgt teruja-lah sbb x pernah jumpa kolam yg sebesar tu, tambahan pula ada bunga yg pelik2 bentuknya dan b'warna-warni pulak tu b'taburan di atas air kolam tu..Mmg sgt indah!

Hurmmm..Aku nak tanya ni, apa agaknya eh petanda di sebalik mimpi aku tu? Korg paham x? Aku lg lah x paham..Dah berapa hari dah aku b'fikir tentang mimpi aku ni..Kalaulah ada org yg boleh m'tafsirkan mimpi aku tu..

17 Sep 2011

Lelaki Berjanggut


"Lelaki Berjanggut"..Mesti korg rasa hairan-kan kenapa aku post entry ni..Sbbnya aku nak share serba sedikit tentang kenapa aku suka lelaki yg berjanggut..Bg aku, lelaki yg bela janggut ni x semestinya nampak x kemas atau mcm terlalu tua..Tp mmg pon biasanya bapak2 dan pakcik2 kebanyakannya bela janggut..Bak kata org2 tua, "sunnah Nabi"..Itu mungkin satu sebab..Tp bg aku, lelaki yg bela janggut ni nampak lebih maskulin dan kacak..Hahahaha! Jgn kerana statement ni, org akan anggap aku ni perempuan miang atau yg sekutu dgnnya..Bkn kerana tu, tp dah mmg naluri aku ni sukakan lelaki yg berjanggut..Tp lelaki yg muda-lah..Lelaki yg dah pangkat bapak2 tu, aku bukak langkah cabot lari selamatkan diri dulu..Wakakakaka!!!

So, oleh itu..Aku dah berniat nak cari lelaki yg berjanggut..Tp biarlah lelaki tu jenis yg rajin merapikan janggutnya dan seorg yg kemas serta pembersih..Baru la terserlah ke-maskulin-an dan ke-kacak-an diri tu..Hehe..The most important is, aku impikan seorg lelaki yg bertanggungjawab, penyabar, suka berterus-terang, bertolak-ansur, memahami dan pandai serta tau cara nak jaga hati aku..Sbb angin aku ni kekadang pasang-surut..Aku juga seorg yg agak cerewet..Haa, so seseorg lelaki tu mesti tau cemana caranya nak ambik hati aku time aku tgh moody..Hehehe..So, dear all guys, korg rasa susah ke senang nak memahami aku?




16 Sep 2011

Ukur Baju di Badan Sendiri

Haa..kali ni aku nak bukak topik pasal "Ukur Baju di Badan Sendiri"..Kenapa aku ckp mcm ni? Sbbnya, zaman skrg ni ada segelintir manusia yg x sedar kemampuan diri..Aku bknlah nak mengutuk atau menghina atau seumpama dan seiras dgnnya, tp ni utk kesedaran kpd si Polan yg terlalu gah dgn sikapnya yg suka menunjuk-nunjuk wpon dah sedar diri tu mmg xde apa2..

Kalau kita b'sikap sederhana dan merendah diri, dah tentulah ramai org yg nak kawan dgn kita, kan? Tp kalau kita b'sikap berlagak serta meninggi diri, kawan pon lari..Ni mmg dah byk berlaku kat sekeliling kita..Betul x? Berlagak tp xde apa2, baik lupakan aje..Sbb sikap seumpama tu yg dianggap dpt menarik perhatian org, sbnrnya x m'datangkan apa2 faedah pon kat diri sendiri..Jgn terlalu yakin sgt-lah yg "ikan dah mkn umpan"..Kalau la ada ikan piranha kat laut tu, dah mmg sah kau yg jd umpan mereka..Wahahahahaha!

Kalau manusia tu sedar kemampuan diri dia, baguslah..Tp kalau masih x sedar2 jugak, mmg degil tahap maksimum-lah! X perlu nak bercerita kat sana sini yg kononnya diri tu sdg dilanda masalah atau musibah yg besar, sbb semua cerita tu hanyalah rekaan semata-mata yg bertujuan utk memerangkap ikan masuk ke dlm jala..Wah, begitu hebat-nya penangan ayat2 semanis gula batu tu..Hahahaha..Well, kata pelakon terhebat!!

Kalau pinjam harta-benda org, tolonglah jaga sebaik mungkin..X perlu nak b'pura2 megah dgn harta yg dipinjam tu..Sbb harta tu hak org..Apa2 pon, ukurlah baju di badan sendiri yer..Kalau badan tu kecik, pakailah baju yg bersaiz kecik..X perlu nak mengada-ngada pakai baju yg bersaiz besar..Nampak sgt-lah kan mcm baju pinjam..Betul x?

15 Sep 2011

Why Do I Feel So Sad?


Friends we've been for so long
Now true colors are showing
Makes me wanna cry oh yes it does
Cuz I had to say goodbye

By now I should know
That in time things would change
So it shouldn't be so bad
So why do I feel so sad

How can I adjust
To the way that things are going
It's killing me slowly
Oh I just want it to be how it used to be

Cuz I wish that I could stay
But in time things must change
So it shouldn't be so bad
So why do I feel so sad

You cannot hide the way you feel inside I realize
Your actions speak much louder than words
So tell me why oh

By now I should know that
That in time things would change
So it shouldn't be it shouldn't be so bad
So why do I feel so sad

By now I should know
That in time things must change
So it shouldn't be so bad
So why do I feel so sad

By now by now I should know
That in time things must grow
And I had to leave you behind
So why do I feel so sad
If it couldn't be that bad
Tell me why

By now I should know
That in time things would change
So it shouldn't be so bad
So why do I feel so sad


 
[Alicia Keys]

Karma


Weren't you the one who said that you don't want me anymore
And how you need your space and give the keys back to your door
And how I cried and tried and tried to make you stay with me
And still you said your love was gone and that I had to leave
Now you're Talking bout a family
Now you're saying I complete your dreams
Oh
Now you're sayin I'm your everything
You're confusing me
What you saying to me, don't play wit me, don't play wit me
Cause....

What goes around comes around
What goes up must come down
Now who's cryin', desirin' to come back to me
What goes around comes around
What goes up must come down
Now who's cryin, desirin', to come back

I remember when I was sittin home alone
Waitin for you til 3 o'clock in the 'morn
And when you came home you'd always have some sorry excuse
Half explaining to me like I'm just some kind of a fool
I sacrificed the things I wanted just to do things for you
But when it's time to do for me
You never come thru
Now you wanna be up under me
Now you have so much to say to me
Now you wanna make time for me
Whatcha doin to me, you're confusin me
Don't play with me don't play with me cause

I remember when I was sittin home alone
Waitin for you till 3 o'clock in the 'morn
Night after night knowing something goin on
Wasn't long before I be gone
Lord knows it wasn't easy believe me
Never thought you'd be the one that would deceive me
And never do what you're supposed to do
No need to approach me fool, cuz I'm over you

Gotta stop trying to come back to me
It's called Karma baby and it goes around


[Alicia Keys]

13 Sep 2011

Pesanan utk Lelaki



Lelaki yg baik, dia tdk akan menyentuh perempuan,
Lelaki yg baik dia tdk akan menjanjikan apa-apa pada perempuan,
Dan lelaki yg LEBIH baik adalah lelaki yang tdk memberi harapan pada perempuan
sehingga sampai waktunya..

Koyak, Pecah dan Buang



Kali ni aku nak b'cerita tentang topik Koyak, Pecah dan Buang..Tiga perkataan ni m'punyai maksud yg t'surat dan t'sirat..Perkataan ni mmg sgt sesuai-lah digunakan bg m'gambarkan sikap seseorg, contohnya si 'kaki penipu' ataupon maksud lain, si 'mata keranjang' ataupon yg seumpama dan seiras dgnnya..Nak tau? Meh aku huraikan satu-persatu maksud t'sebut..

Koyak..Kenapa aku guna perkataan koyak? Haa..cuba korg renungkan..Biasanye perkataan ni digunakan bila tgh sengkek, yg b'maksud poket koyak..Erti kata lain, poket kering..Alah, sama jelah tu kan..Biasanya golongan yg 'kaki penipu' ataupon 'mata keranjang' ni bkn berduit sgt pon.. Kalau dah pasang awek ramai2, mesti la kena pakai byk duit kan? Yelah, hari ni nak dating dgn awek sana, esok dgn awek situ, lusa plak ngan awek sini..Tak kan la kalau keluar dating si Gf plak yg kena belanja Bf kan? Mmg x gentleman la kalau gitu..Betul x? So bahagikan-lah RM tu secukupnya supaya dpt belanja awek2 dgn adil..Kalau nak pasang ramai, kenalah terima hakikat ni..Hah, diri sendiri yg nak rasa susah mcm ni kan..Pastu jgn plak nak gi mengadu kat sana konon tgh kering, gi mengadu kat sini konon tgh sengkek..Alahai, apa punya citer tuh?!

Pecah..Kenapa perkataan ni digunakan? Haa..sbbnya bila dah couple ramai2 sampai penuh sekeliling pinggang, mestilah ada satu part yg boleh t'kantoi, kan? Erti kata lain, pecah lubang..Mesti punyalah..Nak sorok sedalam lubang tikus skali pon, mcm la org xleh nak jejak.. Diri sendiri yg cari bala..So, tanggunglah sendiri..Bila nak menipu tp terkial-kial, camni la jadinya..
Sana sini situ ditaburnya janji manis yg sama kononnya setia sampai mati..Poyo-lah! Org mcm ni xkan nak setia-lah! Depan2 mmg la melutut kata kita sorg je yg pertama dan t'akhir dlm hati dia..Tp belakang2, ada korg nampak? Tah dgn siapa2 lg dia berikrar janji yg sama..Alahai, jelek sungguh-lah! Cuba belajar erti jujur dan b'terus-terang, kan xde masalah yg timbul..Tp kalau dah menipu tu jd sebati dlm diri, alamatnya mmg x dpt la den nak tolong..Hehehe..

Buang..Ataupon erti kata lain, tinggal..Haa, ni lg satu penyakit yg paling serius ni..Umpama sehelai baju..Ketika baru beli, dijaga dgn rapi dan disimpan dgn baik..Tp bila baju tu dah buruk, xdenya nak jaga dgn rapi, nak simpan dgn baik..Sbb dah buruk dan lusuh, kan? Mesti org akan kata,"buang jelah..pastu gi beli yg baru" tak pon org akan kata."alah, buat kain buruk jelah"..Haa, korg nak buang atau nak jdkan baju tu sbg kain buruk? Ni dua maksud yg b'lainan tau..Kalau buang, maksudnya terus campak dan tinggalkan aje..Kalau jdkan kain buruk, maknanya dah muak atau dah bosan, tp masih diperlukan lg..Korg paham x? M'dlmkan maksud aku! Aha, bg yg x paham tu, paham2 kan ajelah ye..

Ni lah yg sentiasa berlaku disekeliling kita..Tp jgnlah jd terlalu kejam sgt sampai buat org mcm tu..Dah kasi harapan setinggi Gunung Everest kat setiap pompuan, pastu bila pompuan tu dah terpedaya dan percaya bagai nak gila, dibuang mcm tu jer..Hati pompuan ni x sama mcm hati lelaki..Jd jgnlah nak permainkan hati pompuan sampai mcm tu skali..Hati pompuan sgt lembut..So jagalah baik2..Jgn nak jd buaya sgt-lah..Sbb setiap perbuatanmu tu akan dibalas kemudian hari..Mmg lah x nampak, tp kalau betul2 dah berlaku suatu hari nanti, apa kau nak buat? Nak cari balik org2 yg kau dah buang pastu nak buat lg ikrar baru kononnya dialah satu2nya org yg kau pilih, dialah satu2nya org yg kau syg, dialah satu2nya org yg terakhir??? Mcm tu ke?! Alahai, kenapa la kau x kenal erti penat..X penat ke tiap2 hari memburu mangsa baru, tiap2 hari mengatur strategi baru, tiap2 hari bergaduh dgn sana sini situ? Renung2kan-lah yer..
 

Menipu, Tertipu dan Ditipu



Hidup dlm dunia yg b'teknologi serba canggih ni mmg byk mengundang padah dan bahaya..Yelah, lg2 skang ni kan byk website2 sosial..Dr situ lah pengguna2 m'gunakan peluang yg ada utk m'cari dan memerangkap mangsanya..Sbb apa aku ckp mcm ni? Sbbnya, kita senang nak dpt kwn..Biasalah, yg pompuan cari lelaki..Yg lelaki pon cari pompuan..Betul x? Dr sinilah boleh berlakunya penipuan..Sdgkan org yg dah berumah-tangga pon leh mengaku diri tu bujang..Ni kan plak yg bujang..Memasing xnak mengalah..Yg plg xleh blah sgt tu, mata keranjang!!!

Mata keranjang..Yelah, dlm laman2 sosial kan org mesti nak letak gambar yg hensem2, yg cun2..Tu semua umpan jer tuh..Normal lah tu kan! Kalau x hensem dan x cun, siapalah yg nak kwn ngan kita..Betul x? Bg si 'hidung belang', peluang camni lah yg amat dinanti2kan oleh mereka..Sbb apa? Kata kuncinya,"tibalah masa utk mengayat!"..Hahaha..Bahaya sungguh der! Yelah, dlm dunia siber kita bkn kenal pon siapa si polan tu, siapa si polan ni..Betul x? Bak kata org,"kalau nak memancing pon, kacang jer nie!"..

Tapi..kalau nak menipu pon senang jugak, kan? Yelah, carik pasangan nak ramai..Kalau boleh nak rasa diri tu ibarat seorg romeo..Senang citer-lah kan, couple mesti kena ramai beb! Sbb apa? Kalau t'lepas yg itu, ada lg yg ini..Kalau dua2 t'lepas, carik la yg lain..Ayatlah puas2 sampai cair der! Tp apa faedah yg golongan ni dpt yer? Bila diri tu rasa dah terkantoi dgn yg sana, dgn yg sini..Mulalah diri tu nak pura2 mcm org gila..Serabut x tentu pasal..Nak naik angin x tentu hala..Ibarat org yg kehilangan arah hidup, lah..Alahai, it's all just a drama!

Itu xpe lah lg..Tp yg paling terok bg aku lah kan, bila dah sampai kes tahap serius tu..Camane nak bendung yer? Mmg xleh nak lari-lah kan..Cara yg bakal golongan kaki penipu mcm ni pikirkan, deactivate semua akaun..Kalo ada 6 akaun, semua 6 akaun tulah nak deactivate kan..Buat akaun byk2, cari mangsa..Pastu bila dah kantoi, mendiamkan diri..Konon2nye nak release tension..Pd hal wujudkan akaun lg satu, cari mangsa baru..Haih, apa nak jadi?

Kalau nak mengayat tu, biarlah berpada2..Xyah la nak megah2 dan poyo2 sgt mcm seorg yg sgt berada..Nak bercerita konon mampu beli ni, mampu beli tu..Pdhal cuba tengok poket tu..Koyak x? Koyak, kan! Haaa..Tulah padahnya bila menipu..Mcm Mat Jenin..Berangan x sudah..Apepon, ukurlah baju di badan sendiri..Diri sendiri pon x terurus, ni kan pulak berangan kononnya dah cukup mampu nak uruskan 4 org..Xyah nak ikot sunnah sgtlah kalau diri tu mmg x mampu..Betul x? Jgn nak buat ayat manis konon2nya diri tu seorg yg b'kemampuan semata2 nak tarik perhatian dan nak dpt pujian..Lupakan jela kalau sekadar nak buat diri tu kembang sana, kembang sini..Sederhana sudah-lah! Jujur tu yg penting..Jgn jd mata duitan sgt-lah, kan?!

Hentikan-lah sikap yg suka menipu tuh..X penat ke hari2 perah otak nak mengatur strategi supaya setiap aktiviti penipuan tu x terkantoi? Tp akhirnya pecah lubang jugak..Sorok sedalam mana pon lama2 org akan jejak jugak..



P/S: "sekali kamu menipu, kamu akan berterusan menipu dan menipu lagi untuk menutup penipuan pertama dan penipuan yg selepas itu, hidup kamu akan dipenuhi penipuan"

9 Sep 2011

18 March



Insan yg dilahirkan pd hari ini bersifat romantik.
Dia suka meluangkan masa dgn orang yg disayanginya.
Seorang yg ceria dan pandai menggembirakan
hati orang yg mengenalinya.



(Petikan drpd satu sumber)

Arnab



  • Arnab merupakan zodiak yg mempunyai ciri paling gembira, berbakat, senang didampingi, rendah hati, tidak mudah ditipu, bercita-cita tinggi tetapi tidak terlalu melampau dan sentiasa beruntung dalam perkara yg dilakukan. 
  • Tiada sesiapa pun yg mengabaikan arnab kerana mereka merupakan teman yg baik dan tahu cara utk menghargai diri sendiri.
  • Arnab juga bersifat sosial, sifat marah yg terkawal, berbudi bahasa, licik, tenang dan sensitif kpd yg lain.
  • Namun masyarakat Cina percaya mereka perlu berhati-hati dan jangan terlalu menurut kehendak dan suka berlengah.
  • Lelaki yg lahir pd Tahun Arnab mempunyai keperibadian yg tidak ketara, bijaksana, mendengar kata, bersopan santun, beradab, diplomatik dan jarang berkonfrontasi.
  • Perempuan yg lahir pada Tahun Arnab pula mempunyai keperibadian yg bijaksana, bertimbang rasa, baik, sensitif dan suka menggembirakan hati orang.


 
[Petikan drpd satu sumber]

6 Sep 2011

All My Life



I will never find another lover sweeter than you,
Sweeter than you
And I will never find another lover more precious than you
More precious than you
Girl you are close to me you're like my mother,
Close to me you're like my father,
Close to me you're like my sister,
Close to me you're like my brother
You are the only one my everything and for you this song I sing

And all my life I've prayed for someone like you
And I thank God that I, that I finally found you
All my life I've prayed for someone like you
And I hope that you feel the same way too
Yes, I pray that you do love me too

I said you're all that I'm thinking of.....baby

Said, I promise to never fall in love with a stranger,
You're all I'm thinking of, I praise the Lord above,
For sending me your love, I cherish every hug,
I really love you

And all my life, baby, baby, I've prayed for someone like you,
And I thank God that I, that I finally found you, baby
All my life I've prayed for someone like you
And I hope that you feel the same way too
Yes, I pray that you do, love me

You're all that I ever known, when you smile, on my face, all I see is a glow.
You turned my life around, you picked me up when I was down,
You're all that I ever known, when you smile on your face all I see is a glow,
You picked me up when I was down
You're all that I ever known, when you smile on your face all I see is a glow,
You picked me up when I was down and I hope that you feel the same way too,
Yes I pray that you do love me too

All my life, I've prayed for someone like you,
And I thank God that I, that I finally found you
All my life I've prayed for someone like you
Yes, I pray that you do love me too
All my life I've prayed for someone like you
And I thank God that I, that I finally found you
All my life I've prayed for someone like you
Yes, I pray that you do love me too




(K-Ci & Jojo)

Bisu atau Pekak?



Aku nak tanya, di antara bisu atau pekak yg mana satu jadi pilihan korg? Samada bisu, atau pekak, atau kedua2nya ya, atau kedua2nya tidak? Haaa..ni yg m'jadi p'soalan ni..Aku sendiri pon x pasti kenapa aku tanya mcm ni..Sbbnya, aku pon x tau..Hehe..

Kalau bisu, individu tu boleh m'dengar, tp x boleh nak b'cakap..Tp kalau pekak pula, individu tu x boleh m'dengar, malah x boleh b'cakap (eh, iyeke?)..Tah la,aku pon x tau..Tp kalau individu tu ada masalah bisu dan pekak, bagaimana pula? Haaa..renung2kan lah ye..Apa yg aku nak sampaikan di sini bkn b'kenaan dgn situasi aku..Tetapi aku cuma nak jelaskan situasi yg dah berlaku pd keadaan sekeliling aku..Hehe..

Mcm2 perkara boleh berlaku..Contohnya bila kita mengalami situasi bad mood..Kenapa? Sbb bila fon b'dering menandakan ada panggilan/SMS, mesti kita buat do no jer..Betul x? Pastu kalau kita t'paksa jwb panggilan, mesti kita akan m'diamkan diri (bisu) dan buat2 mcm x dengar (pekak) apa yg si pemanggil tu cakap..Betul x? Tp kadang2 bila kita malas nak layan benda2 mcm ni, mesti kita terus silent-kan fon ataupon off-kan fon..Betul x? Haaa..ni lah masalahnya..Bila mood kita dah kembali normal, mesti kita check semula miss call ngan SMS yg x b'jawab dan x b'balas tu kan? Pastu apa lg, mesti korg akan fikir apa alasan yg korg nak bagi kat si pemanggil atau si p'beri SMS tersebut..Betul x? Haaa..ni lah masalahnya..

Kenapa aku cakap mcm ni? Sbbnya aku pon kadang2 buat mcm tu gak..Tp aku xlah sekejam mcm tu skali..Sekurang2nya aku jawab gak panggilan si pemanggil dgn hati yg terbuka dan bkn kerana paksaan..Biarlah b'borak dgn ikhlas..Betul x? Kalau aku x balas SMS tu, maknanya aku tgh busy..Ataupon xde kredit..Hehe..Alah, biasala tu..Korg pon sama gak, kan? Hehehe..

Lg satu situasi yg aku nak ceritakan..Ni b'kaitan dgn hal cintan-cintun..Haaa, masa awal p'kenalan semuanya indah..Betul x? Panggilan pon b'jawab..SMS pon b'balas..Tu perkara biasa lah, kan? Tp bila dah lama2, jd semakin hambar pula..Mengapa? Mungkin sbb pasangan kita dah berubah hati..Kenapa? Yelah, xkan korg x sedar2 lg..Bila panggilan x dijawab, SMS pon susah nak dibalas..Bila ditanya, jwpnnya mesti.."X perasan ada bunyi fon/msj","X dgr ada bunyi fon/msj"..X kan lah begitu pekak sampai begitu skali, kan? Sungguh x masuk akal..Pastu kalau jwb fon pon, mcm org bisu jer..Bak kata lain, mcm x sudi nak b'cakap..Alahai..Jgnlah mcm tu skali..Kejamnye..Tp kalau dpt panggilan atau SMS dr 'org lain', wah begitu b'semangat nak jawab/balas..Betul x? Kenapa mcm tu skali ye?

Haaa..Lg skali aku nak katakan, apa yg aku sampaikan ni adalah b'kaitan dgn hal2 yg berlaku di sekeliling aku..Mungkin ada dikalangan korg yg mengalami situasi yg mcm ni..Betul x? Itu lah penangan teknologi masa kini..Mula2 semuanya indah, lama2 semuanya hambar..Haha..Apa pon, kita kena bykkan b'sabar dan redha jelah dgn apa yg dah berlaku..Semua itu adalah dugaan.. :)

2 Sep 2011

Quotes 15



There are many ways of breaking a heart.
Stories were full of hearts broken by love,
but what really broke a heart
was taking away its dream - whatever that dream might be.

Quotes 14



If only we'd stop trying to be happy
we could have a pretty good time.

Quotes 13



A theory is something nobody believes,
except the person who made it.
An experiment is something everybody believes,
except the person who made it.

Quotes 12



If knowledge can create problems,
it is not through ignorance that we can solve them.

Quotes 11



Can you imagine a world without men?
No crime and lots of happy women.

Quotes 10



The greatest mistake you can make is
to be continually fearing you will make one.

Quotes 9



Not everything that can be counted counts,
and not everything that counts can be counted.

Quotes 8



I don't know!
I don't know why I did it,
I don't know why I enjoyed it,
and I don't know why I'll do it again!

Quotes 7



We make a living by what we get,
we make a life by what we give.

Quotes 6



Keep away from people who try to belittle your ambitions.
Small people always do that,
but the really great make you feel that you,
too, can become great.

Quotes 5



Love' has nothing to do with what you are
expecting to get - only with what you are
expecting to give - which is everything.

Quotes 4



No great genius has ever existed without some touch of madness.

Quotes 3



The person who has lived the most
is not the one
with the most years
but the one
with the richest experiences.

Quotes 2



Real heroes are men who fall
and fail and are flawed,
but win out in the end
because they've stayed true to their ideals
and beliefs and commitments.

Quote 1



I like living.
I have sometimes been wildly, despairingly,
acutely miserable, racked with sorrow,
but through it all I still know quite certainly
that just to be alive is a grand thing.

Chemistry



Susah betul kita nak cari pasangan yg betul2 ada 'chemistry' dgn kita, kan? Ye lah, dlm zaman yg serba moden mcm ni..Mcm2 boleh jadi..Apa yg aku nak sampaikan ni bkn berkaitan dgn diri aku, malah bkn berkaitan dgn sesiapa..Tp ini berdasarkan pemerhatian aku terhadap org sekeliling..

Aku teringat kata2 dr seorg kawan lama aku.."Jgn bazirkan masa dan sia2kan hidup berkorban apa saja utk org yg belum tentu org tu akan menghargai kita di kemudian hari"..Inilah pesanan yg diberikan oleh kawan lama aku tu..Thanx ya buddy..Aku tau kau pernah kecewa beberapa kali..Thanx berkongsi pengalaman dgn aku..Sekurang2nya ia memberi iktibar kpd aku..

Kadang2 aku terfikir, mmg betul kata2 kawan aku tu..Ye lah, kalau kita setia bagai nak mati kat org yg kita syg tu sekalipun, belum tentu org yg kita syg tu akan setia bagai nak mati dgn kita..Betul x? Aku ckp mcm ni pon sbb aku perhatikan org2 sekeliling aku..Juga perhatikan gerak-geri kenalan aku..Setia gila2 kat pasangan sampai separuh nyawa, alih2 putus di tengah jalan..Kesian..Bersabarlah ye..Bunga bkn sekuntum, kumbang juga bkn seekor..

Aku setuju sgt2 kalau semua org kata masing2 pon pernah kecewa dlm bercinta..Sbb aku pon pernah melaluinya..Aku bkn nak bercerita tentang hidup aku..Tp inilah yg dinamakan lumrah alam..Inilah yg dinamakan realiti kehidupan..Semua tu memberi pengalaman kpd setiap org, kan? So apa yg penting, berhati-hatilah..Jgn sampai tersilap langkah..

Pesanan dr kawan lama aku tu lg, kalau pasangan kita sama2 setia dgn kita, alangkah bahagianya dunia..Bertolak-ansur, saling memahami..Apa yg paling penting sekali ialah jujur dgn sesama pasangan..Bkn itu je, saling bermaaf-maafan juga penting..Ya, sbb tulah aku tgk dia bahagia bersama teman hidup dia..Semoga kekal hingga ke anak dan cucu dan cicit ya kawan..

Oklah, aku rasa sampai tu aje yg aku nak sampaikan..Lg sekali aku nak ingatkan, apa yg aku sampaikan ni adalah sbg tontonan umum utk dikongsikan bersama..Xde kene mengena dgn sesiapa pon ye..Segala pesanan tu adelah pesanan yg dinasihatkan oleh seorg kawan kpd aku.. :)