Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

2 Sep 2011

Chemistry



Susah betul kita nak cari pasangan yg betul2 ada 'chemistry' dgn kita, kan? Ye lah, dlm zaman yg serba moden mcm ni..Mcm2 boleh jadi..Apa yg aku nak sampaikan ni bkn berkaitan dgn diri aku, malah bkn berkaitan dgn sesiapa..Tp ini berdasarkan pemerhatian aku terhadap org sekeliling..

Aku teringat kata2 dr seorg kawan lama aku.."Jgn bazirkan masa dan sia2kan hidup berkorban apa saja utk org yg belum tentu org tu akan menghargai kita di kemudian hari"..Inilah pesanan yg diberikan oleh kawan lama aku tu..Thanx ya buddy..Aku tau kau pernah kecewa beberapa kali..Thanx berkongsi pengalaman dgn aku..Sekurang2nya ia memberi iktibar kpd aku..

Kadang2 aku terfikir, mmg betul kata2 kawan aku tu..Ye lah, kalau kita setia bagai nak mati kat org yg kita syg tu sekalipun, belum tentu org yg kita syg tu akan setia bagai nak mati dgn kita..Betul x? Aku ckp mcm ni pon sbb aku perhatikan org2 sekeliling aku..Juga perhatikan gerak-geri kenalan aku..Setia gila2 kat pasangan sampai separuh nyawa, alih2 putus di tengah jalan..Kesian..Bersabarlah ye..Bunga bkn sekuntum, kumbang juga bkn seekor..

Aku setuju sgt2 kalau semua org kata masing2 pon pernah kecewa dlm bercinta..Sbb aku pon pernah melaluinya..Aku bkn nak bercerita tentang hidup aku..Tp inilah yg dinamakan lumrah alam..Inilah yg dinamakan realiti kehidupan..Semua tu memberi pengalaman kpd setiap org, kan? So apa yg penting, berhati-hatilah..Jgn sampai tersilap langkah..

Pesanan dr kawan lama aku tu lg, kalau pasangan kita sama2 setia dgn kita, alangkah bahagianya dunia..Bertolak-ansur, saling memahami..Apa yg paling penting sekali ialah jujur dgn sesama pasangan..Bkn itu je, saling bermaaf-maafan juga penting..Ya, sbb tulah aku tgk dia bahagia bersama teman hidup dia..Semoga kekal hingga ke anak dan cucu dan cicit ya kawan..

Oklah, aku rasa sampai tu aje yg aku nak sampaikan..Lg sekali aku nak ingatkan, apa yg aku sampaikan ni adalah sbg tontonan umum utk dikongsikan bersama..Xde kene mengena dgn sesiapa pon ye..Segala pesanan tu adelah pesanan yg dinasihatkan oleh seorg kawan kpd aku.. :)

No comments: