counter

Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

6 Sept 2011

Bisu atau Pekak?



Aku nak tanya, di antara bisu atau pekak yg mana satu jadi pilihan korg? Samada bisu, atau pekak, atau kedua2nya ya, atau kedua2nya tidak? Haaa..ni yg m'jadi p'soalan ni..Aku sendiri pon x pasti kenapa aku tanya mcm ni..Sbbnya, aku pon x tau..Hehe..

Kalau bisu, individu tu boleh m'dengar, tp x boleh nak b'cakap..Tp kalau pekak pula, individu tu x boleh m'dengar, malah x boleh b'cakap (eh, iyeke?)..Tah la,aku pon x tau..Tp kalau individu tu ada masalah bisu dan pekak, bagaimana pula? Haaa..renung2kan lah ye..Apa yg aku nak sampaikan di sini bkn b'kenaan dgn situasi aku..Tetapi aku cuma nak jelaskan situasi yg dah berlaku pd keadaan sekeliling aku..Hehe..

Mcm2 perkara boleh berlaku..Contohnya bila kita mengalami situasi bad mood..Kenapa? Sbb bila fon b'dering menandakan ada panggilan/SMS, mesti kita buat do no jer..Betul x? Pastu kalau kita t'paksa jwb panggilan, mesti kita akan m'diamkan diri (bisu) dan buat2 mcm x dengar (pekak) apa yg si pemanggil tu cakap..Betul x? Tp kadang2 bila kita malas nak layan benda2 mcm ni, mesti kita terus silent-kan fon ataupon off-kan fon..Betul x? Haaa..ni lah masalahnya..Bila mood kita dah kembali normal, mesti kita check semula miss call ngan SMS yg x b'jawab dan x b'balas tu kan? Pastu apa lg, mesti korg akan fikir apa alasan yg korg nak bagi kat si pemanggil atau si p'beri SMS tersebut..Betul x? Haaa..ni lah masalahnya..

Kenapa aku cakap mcm ni? Sbbnya aku pon kadang2 buat mcm tu gak..Tp aku xlah sekejam mcm tu skali..Sekurang2nya aku jawab gak panggilan si pemanggil dgn hati yg terbuka dan bkn kerana paksaan..Biarlah b'borak dgn ikhlas..Betul x? Kalau aku x balas SMS tu, maknanya aku tgh busy..Ataupon xde kredit..Hehe..Alah, biasala tu..Korg pon sama gak, kan? Hehehe..

Lg satu situasi yg aku nak ceritakan..Ni b'kaitan dgn hal cintan-cintun..Haaa, masa awal p'kenalan semuanya indah..Betul x? Panggilan pon b'jawab..SMS pon b'balas..Tu perkara biasa lah, kan? Tp bila dah lama2, jd semakin hambar pula..Mengapa? Mungkin sbb pasangan kita dah berubah hati..Kenapa? Yelah, xkan korg x sedar2 lg..Bila panggilan x dijawab, SMS pon susah nak dibalas..Bila ditanya, jwpnnya mesti.."X perasan ada bunyi fon/msj","X dgr ada bunyi fon/msj"..X kan lah begitu pekak sampai begitu skali, kan? Sungguh x masuk akal..Pastu kalau jwb fon pon, mcm org bisu jer..Bak kata lain, mcm x sudi nak b'cakap..Alahai..Jgnlah mcm tu skali..Kejamnye..Tp kalau dpt panggilan atau SMS dr 'org lain', wah begitu b'semangat nak jawab/balas..Betul x? Kenapa mcm tu skali ye?

Haaa..Lg skali aku nak katakan, apa yg aku sampaikan ni adalah b'kaitan dgn hal2 yg berlaku di sekeliling aku..Mungkin ada dikalangan korg yg mengalami situasi yg mcm ni..Betul x? Itu lah penangan teknologi masa kini..Mula2 semuanya indah, lama2 semuanya hambar..Haha..Apa pon, kita kena bykkan b'sabar dan redha jelah dgn apa yg dah berlaku..Semua itu adalah dugaan.. :)

No comments: