Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

21 Mar 2012

Buat-Buat Lupa?

Sikap yg paling aku ANTI sekali pabila orang "buat-buat lupa" tak kira la dlm hal apa sekalipon, tapi yg paling aku ambik berat sekali bab duit..Bukan nak berkira, tapi kalau orang tu dah berjanji nak bayar balik, sampai bila-bila pon aku tuntut..Tu kan hak kita, betul tak? Lainlah kalau aku kata belanja ke, apa ke..Tu kira HALAL-lah! Aku bukan nak mengutuk sesiapa, tapi siapa yg makan cili tu dialah yg terasa pedasnya! Lagi bagus kalau orang yg dimaksudkan tu terasa pedasnya supaya dia tau yg memang aku bercakap tentang dia pon..Dah berbulan aku tunggu tapi sampai sekarang kau buat bodoh jer kan!! Sedarlah wahai hamba Allah ni..Tak berkat pon kalau kau tipu duit orang..Sedar-sedarlah ye..Usia kau pon dah makin lanjut..Dah nak tua dah pon..Hidup kau pon tak boleh diputar kembali menjadi muda..Ingatlah ye..Ajal maut di tangan Tuhan.. 


No comments: