Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

15 Dec 2011

Lagi Sekali?!

Aku tak tau kenapa tiba2 kau kembali, merayu memohon maaf dan meminta semua kesalahan kau dimaafkan..Bukan kali pertama kau buat mcm ni..Sdgkan dulu pon kau pernah bercakap benda yg sama..Jgn nak bermain dgn kata2 lg sbb aku dah masak dgn semuanya..Bukan aku tak kenal kau siapa..Dulu dan sekarang kau tetap sama..Xde bezanya bg aku..Kau kata lg sekali kau nak berubah..Dipersilakan..Sbb aku tahu kata2 kau tu sekadar omongan kosong..Nak tarik perhatian aku..Nak jaga hati aku..Bkn sekali dua aku mengalami nasib yg mcm ni..Kau pon tahu kan apa salah kau? Sakitnya kau mmg tak pernah nak rasa dan terfikir pon..

Kau kata kau tiada yg lain..Aku tahu kau tipu..Sbb hidup kau sememangnya tak pernah lengkap tanpa kaum Hawa..Aku kenal cara kau..Kau mengadu ditimpa masalah besar..Tp dulu pon kau pernah mengadu masalah yg sama..Aku tak tahu nak percaya atau tak..Aku cuma mampu mendengar masalah yg kau luahkan..Sbbnya kau bukan mengadu kat aku sorang..Tp janji kau aku tetap pegang..Kau tak boleh nak buat2 lupa..Sbb kau dah janji..Janji tetap janji..Ingat tu sampai bila2..

Aku tahu kau bukan berada jauh dr sini..Kononnya kau kata kau pergi jauh sbb nak tenangkan fikiran..Nak mulakan hidup baru..Aku tak tahu sejauh mana kebenaran cerita kau tu..Sememangnya dah lama aku rasakan kau mmg x pernah berada jauh dr sini..Kalau kau tipu aku sekalipon, hanya Allah saja yg tahu..Hanya Allah saja yg nampak..Sekarang kau kembali..Kau hanya tinggalkan pesanan di laman sosial aku..Kau tak perlu risau sbb aku tak pernah langsung padam nombor telefon kau..Tp kenapa kau beri alasan nombor telefon aku dah hilang? Nampak sgt kau menipu kan! Mcm yg pernah aku katakan pd kau, kalau kau sudah ada yg lain, dipersilakan..Aku tak kan pernah ragu2 dgn jawapan kau sbb kau mmg tak pernah nak bercakap benar dgn aku..Tak pernah!

Kata2 yg kononnya kau rindukan aku tu dah lapok bg aku..Dah lapok! Kau buat baik hari ni, tp esok hari kau buat perangai jugak..Jujur aku cakap aku mmg x tahu kau dimana sekarang..Kau hanya tinggalkan pesanan ringkas melalui SMS dan merayu agar aku tak ganggu teman2 kau..Tp sampai bila kau nak sorok dr aku? Kau kata kau dah mulai sedar akan kesilapan lampau kau..Tp itu tak bermakna ada peluang lg untuk kau w'pon kau merayu agar diberikan peluang sekali lg..Aku dah rasa cukup sakit..Aku dah rasa cukup perit..Apa yg kau dah buat pd aku mmg aku akan ingat sampai bila2..

Aku bersimpati dgn nasib yg kau alami sekarang..Bkn aku nak berdendam atau menyumpah kau jd begini..Kata2 ringkas yg aku pernah katakan pd kau, "mcm mana U pernah menganiaya orang dulu, mcm ni lah yg U rasa..baru U sedar rasa sakit kan? mcm ni lah rasa sakitnya bila diri dipermainkan..baru sekarang U sedar yg U dah tiada siapa2 lg.." Benarkah kau sudah tiada siapa2 lg? Kaum Hawa kah? Semestinya maksud kau, kau sudah tiada perempuan lg yg mahu berdamping dgn kau..Atas alasan ni kau nak kembali pd aku..Bkn alasan yg relevan bg aku..

Tak pe lah..Sekurang2nya apa yg kau dah buat kat aku dulu boleh dijadikan pengajaran utk diri aku sendiri..Agar berhati-hati dgn lelaki yg aku kenali.."Sekali Lelaki Itu Sakitkan Hati Perempuan, Lelaki Itu Akan Disebat Dengan Tulang Rusuk Perempuan Sebanyak 100kali Di Akhirat Kelak."



No comments: