Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

11 Oct 2011

Rimas, Semak @ Bosan???

Mesti korg tertanya2 kenapa aku pilih tajuk ni; Rimas, Semak atau Bosan? Ada maksud disebalik perkataan tu..Mungkin apa yg aku huraikan ni bercanggah dgn pendapat korg..Atau mungkin ada yg setuju dgn pendapat aku..Depends lah kan..Apa yg aku nak tulis ni adalah hal yg mungkin pernah berkaitan dgn aku, berkaitan dgn org2 yg aku kenali atau org2 disekeliling aku..Apa yg aku lihat dan nampak semuanya adalah bersangkut paut dgn lumrah manusia..Maksud aku bab cintan-cintun laa..Biasa la tu, kan!

Rimas..Kenapa mesti ada perkataan 'rimas' dlm setiap hubungan? Adakah sbb kita terlalu kerap keluar bersama sehingga terwujudnya perasaan yg mcm ni? Atau mungkin sbb kita dah mula rasa x serasi dgn pasangan kita? Setiap org pon mesti ada melalui situasi yg mcm ni kan..Aku sendiri mengaku aku pernah merasainya..Juga pernah melaluinya..Yelah, kalau kita sentiasa berkepit berdua dgn pasangan kita ke mana saja kita pergi, mesti kita akan mulai 'rimas'..Betul x? Tambah pula pasangan kita tu jenis yg kuat cemburu..Over plak tu..Lglah bertambah 'rimas', kan? Nak buat itu x boleh, nak buat ini x boleh..Apa pon x boleh..Kalau aku lah, aku pon 'rimas' gak..X kan la sentiasa nak keluar dgn pasangan kita jer..Sesekali kita pon nak keluar dgn kawan2 gak, kan?

Semak..Kenapa mesti wujud perasaan 'semak' dlm setiap hubungan? Adakah sbb kelakuan atau perbuatan pasangan kita tu membuatkan kita jd serabut ataupon 'semak'? Atau ada sbb lain? Aku ingatkan ruang yg sempit membuatkan pemandangan nampak semak, tp dlm hubungan pon boleh ada rasa 'semak'? Kenapa boleh jd mcm tu? Sbb pasangan kita dah ada yg lain atau sebaliknya? Yelah, masa di awal perhubungan semuanya nampak indah..Tiada cacat cela..Tp bila dipertengahan hubungan, semuanya serba x kena..Kalau kita cuba nak baiki hubungan, tp cara kita ni membuatkan pasangan kita tu x senang atau dia rasa semcm 'semak', x guna jugak kan?

Bosan..Hal ni mmg sentiasa berlaku-lah..Bila hubungan dah mulai hambar, serta-merta kita akan katakan kpd pasangan kita yg kita dah mulai rasa bosan dgnnya..Kenapa? Faktor pertama sbb kita dah jumpa org lain yg lebih baik dr dia..Faktor kedua sbb perangai dia masih xde perubahan wpon dah berkali-kali janji bagai nak mati yg dia akan berubah..Faktor ketiga sbb dia selalu menipu dan penipuan dia tu dah melampaui batas serta pernah terkantoi byk kali..Faktor keempat sbb pasangan kita tu x pandai nak ambik hati serta x pandai nak menjaga hati kita..Haaa, kalau ada faktor lain tu, korg just drop a comments yaa..Mana tau leh berkongsi pendapat ke..Hehe!

Perasaan rimas, semak dan bosan mmg sentiasa wujud dikalangan setiap individu..Bkn saja berkaitan dgn pasangan yg bercinta, tp ia juga boleh berkaitan dgn hubungan persahabatan..Maksud aku kalau dgn kawan2 pon boleh terwujudnya perasaan yg mcm ni..Biasalah tu..Ada kalanya kita rimas, semak dan bosan dgn kawan sendiri..Korg pon pernah melaluinya kan? Tipulah kalau dgn kawan2 sendiri pon korg x rasa mcm ni..Betul x? Tp kalau dgn kawan2, kita diam dan tutup mulut sudahlah..Sbb nak jaga hati kawan punya pasal, kan? Tp kalau dgn pasangan kita sendiri, baik berterus-terang..Itu saja cara dan jalan yg terbaik..Bawalah berbincang..Agak2 dah x dpt nak diselamatkan tu, cara yg paling terbaik sekali bawa haluan masing2..Sekurang2nya kita x seksa diri sendiri, juga x seksa diri pasangan kita..Betul x? Sejujurnya, aku sendiri pernah melalui situasi yg mcm ni..



P/S: Pasangan kita adalah nadi hidup kita..Kawan2 kita adalah penyeri hidup kita.. :)


1 comment:

kadim said...

DASYAT GILA~!!!