Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

7 Oct 2011

Cerita...

Cerita..Yesss, setiap individu pasti mempunyai cerita yg tersendiri..Betul x? X kesah la cerita tu berkaitan dgn hal peribadi, hal keluarga, hal tentang kerja dan sbgnya..Aku akui yg aku ni mmg suke sgt dgr cerita dr kwn2 aku..Bkn apa, x salahkan kalau kita berkongsi cerita..Betul x? Sbnrnya seronok kalau kita dgr cerita dan kongsikan bersama pengalaman tentang cerita dr kwn2 kita..Sekurang2nya ia memberikan inspirasi dan pengajaran kpd kita..Kan? Aku x kesah kalau org nak cerita apa2 je masalah kat aku sbb aku sedia mendengarnya..Aku kan pendengar yg setia..Hehe..


Cerita baik, cerita buruk, cerita sedih, cerita gembira..Itu semua berbeza..Berbeza sbb kategorinye x sama..Sbg pendengar yg setia, kita haruslah bg respon yg baik kpd si pencerita tersebut..Tp kdg kala aku terharu gak bila dgr cerita dr kwn2 aku mengenai mereka..Nak kongsikan kat aku pon boleh..Sbb aku suka dgr cerita tentang pengalaman org..Nak kata aku ni cepat touching tu, x lah..Tp bila dah dgr cerita sedih, tiba2 aku rasa terharu plak..Kwn2 ku, apa yg berlaku tu pasti ada hikmah disebaliknya..Anggaplah tu semua dugaan buat korg..Sbb aku pon pernah melalui dan mengalami pengalaman yg sama..So dah semestinya aku paham korg..


Haaa..Aku selalu dgr kata2 ni, "hidup ni x selamanya indah", "hidup ni umpama roda"..Mungkin korg pon dah biasa dgr kata2 yg mcm ni, kan? Aku x la pandai sgt nak buat kata2 hikmah ni..Tp apa yg aku taip tu pon sbb aku dah biasa dgr..Hahaha!

No comments: