Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

7 Oct 2011

24???

24..Kenapa aku pilih angka 24? Sbbnye skrg ni umur aku 24..Korg caye ke x caye? Memandangkan faktor fizikal aku yg agak kecik dan sememangnye kecik ni, ade gak beberapa individu yg mmg x caye langsung umur aku dah 24..Nak buat cemana, aku redha jelah! Kalau ikutkan hati nak je aku tunjuk nombor IC aku kat semua org..Tp aku rasa x perlu la kot..Biarlah org anggap aku ni mcm muda..Sbb dah sememangnye ada org cakap aku ni mcm budak2..Lglah aku rasa redha dan bersyukur sgt2..Hahaha!!!


Actually, seronok sebenarnye mempunyai fizikal yg mcm ni..Nak tau kenapa? Aku cakap terus-terang la yer..Kasut aku saiz 4, kalau besar skit pon saiz 5 jer..Baju2 aku pun semuanya saiz XS atau S, ikot cutting..Bersyukur la tu sbb senang nak carik baju..Hahaha! Aku pon x tau kenapa dan sejak bila semua ni berubah..Rasanye time sekolah rendah dulu aku tembam kot..Aku dah naik lali dan muak dah org asyik panggil aku anak gajah..Anak gajah? Mcm besar sgt jer aku ni kan..Haaa, skrg ni aku dah slim dah pon..Korg plak terkejut tgk aku dah kecik..Pastu cakap aku ni kurang zat la, kurang kasih sayang la..Haih, mcm2 hal!


Paling seronok bila balik kampung..Sbb apa? Makcik2 dan pakcik2 yg dah sememangnye jarang jumpa aku ngan adik aku, mesti rasa confius dgn kami berdua sbb byk perbezaan antara kami dua beradik..Adik aku besar skit dr aku ni..Mcm adik aku plak yg pangkat kakak.. Hahaha! Aku? Aku hanya mendiamkan diri sambil tersenyum sinis..Tp dlm hati berkata, "Kelakar jugak dorg ni..Aku ngan adik aku pon xtau nak beza"..Best kot kalau terasa diri ni seperti seorg adik.. :)


Itulah dugaan yg aku sentiasa kene terima..Lantaklah org nak kata apa pon..Kerana faktor usia dan fizikal aku sentiasa menjadi persoalan dan perbualan setiap org..Aku hanya mampu tersenyum..Relax jer..Buat mcm xtau apa2..Ada gak dikalangan kwn2 aku yg baru mengenali aku xtau umur aku sebenarnye..Bila aku cakap yg aku dah 24, dorg pasti terkejut.."Hah, biar betul? Aku mcm x caye jer..Aku ingatkan kau baru 20!"..Aku dah masak sgt dah dgn dialog mcm ni..Hahaha! Sbb tu aku dah x heran dah org nak cakap apa pon..Dgn perangai aku yg agak dan mmg kebudak-budakan ni, dah sah2 la org cakap aku mcm budak..Pdhal usia aku yg mcm ni dah boleh jd mak budak dah..Haip, tp yg bab ni belum lg..Tunggu dan sabar dulu..



No comments: