Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

27 Apr 2012

Sibuk dan Sebok!


Baru aku perasan, rupanya dah hampir seminggu aku tak jenguk atau selak-selak blog aku ni..Bukan apa, aku sebok skit sejak akhir2 ni..Mcm-mcm hal dah jadi, dan hal-hal tersebut membuatkan kepala otak aku rasa kusut dan semakin serabut dan sempit..Masalah ringan, masalah berat semuanya ada..Dan aku sering dicari dan terus diburu dan aku juga yg dipersalahkan dan aku jugalah yg dijadikan tempat orang-orang meluahkan perasaan..Aku tak pasti aku ni boleh dijadikan pendengar yg setia mahupon penasihat yg baik..Haha!

Aku ni tak lah matang sangat, dan aku ni tak lah baik sangat..Tp aku boleh membantu selagi yg mampu dan lepas tu jangan pula nak cakap mcm-mcm tentang hal aku belakang-belakang..Kan lebih baik kalau cakap terang-terang depan aku..Afdal gitu kan? Tak perlu nak jaga hati aku baik-baik kalau akhirnya kau sendiri yg buat aku sakit hati..Betul tak? Tak baik lah mcm tu!

Aku pon ada masalah aku sendiri dan minta tolong sgt-sgt jangan nak menambahkan kekusutan kepala aku ni..Aku bukanlah robot yg tiada perasaan dan kalau mampu aku nak sgt padam semua memori dlm kepala otak aku ni..Aku cuma nak ingat benda yg baik-baik je dan benda yg jahat-jahat tu aku nak lupakan..Dan aku akan abaikan benda-benda yg aku rasa takde faedah dan takde kaitan dgn aku langsung!

Satu je benda yg aku nak ingatkan, tolong jangan bangkitkan semula isu-isu lama yg aku sendiri anggap benda tu dah lapok dan dah berkulat pon..Buang aje benda tu jauh-jauh supaya kau dan aku tak rasa sakit hati sama-sama..Aku pon rasa mcm dah malas nak ambik tau tentang hal-hal semasa yg aku rasa tak patut dikaitkan dgn aku lagi..Nyah semua hal-hal tu dari hidup aku!

No comments: