counter

Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

11 May 2012

Macam Tu Jugak!

Harini dah genap 2 minggu lamanye aku tak jenguk atau singgah blog aku ni..Actually nak kata bz sgt tu tak lah jugak..Biasa-biasa aje..Cuma aku tak tau nak taip apa utk dijadikan bahan bacaan dlm blog aku ni..Entah kenapa harini aku mcm ada mood nak berblog pula..Haha! Tak selalu aku rajin menaip mcm ni..Kalau aku on9 Fb pon, aku sekadar berchatting dgn beberapa orang teman dan biasanya dgn orang yg sama..Aku takde pakwe dan semua orang patut tau perkara ni! Pasni jgn tanya-tanya aku lg dah..Aku dah pon keluarkan statement ni yg mungkin tak ramai yg nak percaya!

Life aku berjalan seperti biasa..Bangun-Pegi keje-Balik keje-Makan-Tido..Setiap hari pon sama sebenarnya..Aku ni dah mcm orang yg takde life pulak! Sbbnya kitaran aktiviti aku pada setiap hari adalah serupa saje..Lelama aku rasa bosan la jugak kan..Tapi nak buat mcm mana kalau dah mmg tertulis takdir aku mcm ni..Terima jelah dgn redha..Aku yakin semua orang mengimpikan sesuatu perkara yg luar biasa yg selalu diidamkan..Aku? Tak perlu kot aku mention disini..Apa yg aku boleh cakap, alangkah bagusnya kalau aku dpt bela beberapa ekor haiwan yg kiut-miut utk dijadikan peneman ketika sunyi!

Apa yg nak disampaikan, aku lebih suka kalau life aku ni berubah-ubah..Tapi tak pernah jugak dpt life yg dimaksudkan mcm ni..Bosan tu dah perkara lazim kalau nak disebutkan..Mana tau  satu hari nanti kitaran aktiviti aku akan berubah..Kalau semakin memenatkan, kenalah redha jugak! Sesungguhnya aku mmg tak gemar buat kerja-kerja yg memenatkan..Sbb usia aku bukan semakin muda, tapi dah semakin meningkat dah..Memandangkan fizikal aku ni tak mcm orang dewasa, so aku rasa seperti kebudak-budakan..Alhamdulillah..

Cerita lainnya, aku lebih suka kalau ada orang yg selalu beri perhatian kat aku..Dan aku tak pasti sama ada aku dah merasainya sekarang ni ataupon tak sbb aku malu nak mention disini..Aku juga ada sifat pemalu w'pon aku ni taklah lembut sgt..Aku tak suka menunjukkan sikap aku tu secara luaran sbb nanti kantoi-lah kan! Degil aku pon ada tempatnya dan harap sgt orang sekeliling aku bersabar banyak-banyak dgn kedegilan semulajadi aku ni..

Terakhir, walau apapon aku rasa happy sgt dgn life yg mcm ni w'pon ada individu yg mungkin tak puas hati dgn aku, tapi aku ada kawan-kawan yg sentiasa memahami aku..Bukan senang nak carik kawan yg betul-betul boleh dijadikan kawan sbb manusia sekarang ni kebanyakannya plastik dan hal ni mmg wujud dlm kehidupan manusia..Manusia kan sentiasa berhasad dengki dan tak boleh nak melihat kebahagiaan orang lain..Anda sokong atau tak kenyataan aku ni?



No comments: