counter

Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

19 Jul 2012

Kenal Dulu Sebelum Cakap-Cakap!

Assalamualaikum...

Dah beberapa minggu aku tak jenguk blog kesayangan aku nie..Kalau aku bukak blog pon, aku just baca entry dari blog orang jer..Kadang2 cerita dorang tu lebih menarik berbanding cerita aku..Hahaha!! Memandangkan aku dah lama tak berblog, hari nie bila aku bukak jer blog aku, ada gak arr aku perasan beberapa blog yg aku follow tu dah tak berfungsi lagi..Kemungkinan besar mereka dah tukar address atau memang dah delete blog dorang tuh..Entahlaa!!

Kali nie aku nak menulis tentang orang-orang yang berada di sekeliling aku setiap hari..Memang setiap hari sebab hari2 aku bersemuka dengan orang itu dan orang ini..Yaa, sentiasa!! Berada di tempat kerja baru dengan situasi yang baru mungkin membuatkan aku berasa janggal skit sebab aku tak berapa kenal dengan orang2 yang ada di kiri dan kanan aku..Ada jugak la beberapa orang yang aku kenal walaupon bukan bertahun-tahun kenal pon..Yang membuatkan aku rasa tak selesa bila orang itu dan orang ini memandang aku dengan pandangan yang semacam pelik jer..

Bukan aku tak suka orang pandang2 aku, tapi kalau ia pon janganlah sampai aku rasa tak selesa..Rasa2 kenal tu, tegurlah..Nie tak, dah pandang aku pastu dok jeling2 aku..Tak cukup dengan tu, mulut tu dok terkumat-kamit entah hape2..Kalau berzikir, takpe la jugak..Banyak kumpul pahala..Aku bukan artis pon!! So tak payah laa nak dok bercakap pasal aku..Tak femes pon aku nie..Baik korang bercakap hal artis yang femes2 dan hot2 tuh..Kan lebih bagus!! Macam tah hape2 lah dorang nie..Buat kerja yang memang tak mendatangkan hasil..

Okeylah..Korang yang tak kenal aku tuh, baru first time bersua muka atau baru nak make friends dengan aku mesti cakap aku nie sombong..Sombong ke aku nie?? Yelah, mungkin sebab aku nie bukannye jenis yang simply nak tegur2 orang atau nak senyum2 kat orang macam kerang busuk..Dengan laki ke, dengan pompuan ke, sama jer..Tapi lebih kepada laki lah..That's why kalau ada laki senyum miang ke, apa ke, terus aku cop dia tu gatal!! Jahat tak aku?

Aku tak jahat pon..Aku tak garang pon..Kalau aku ditegur secara baik, maka baiklah layanan aku pada korang..Kalau aku ditegur secara sinis, jangan harap aku nak senyum2 macam kerang busuk dengan korang..Aku memang macam nie..Orang dah tak suka dengan kita, so buat apa kita nak terhegeh-hegeh lagi..Betul tak?? Depan muka tunjuk baik, tapi belakang dok mengata kita..Siapa lagi jahat?? Kalau tak kenal aku, takyah nak dok bercerita tentang hal aku..Sebab aku pon tak berminat dengan hal korang..

Lagi satu hal pabila aku bukak jer Fesbuk, plup-plup bunyi IM messenger dari spesies gatal miang..Maaf laa kalau IM tak dibalas..Itu tandanya aku rimas..Rimas dengan soalan yang sama yang setiap kali ditanya..Kalau aku balas IM pon dengan kawan2 yang dikenali sahaja..Tak teruk kan aku nie?? Aku memang macam nie..

Hurmmm..Pabila ditanya tentang soal dah berpunya ke belum, aku jawab simple jerr.."Itu rahsia"..Tak perlu la aku heboh2 kat status Twitter mahupon Fesbuk tentang soal nie..Aku tak gemar nak kecoh2 benda yang belum tentu lagi sahih atau tak..Biar orang tertentu jer yang tahu..Aku lebih selesa macam nie..Kalau ada tu, ada laa..Kalau takda tu, takda laa..Hik hik!!

Dah sampai ke perenggan nie, aku dah tak tau nak taip apa lagi..Perut pon dah lapar, so aku nak stop kat sini jerrr..Ada masa aku berblog lagi..Tata~

Wassalam..



No comments: