counter

Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

7 Jul 2012

Dunia Siber!


Dah lama rupenye aku tak singgah blog aku nie..Al-maklum la bukannye aku sengaja nak abaikan blog aku nie..Nak lenyapkannye pon tidak sama skali..Kesibukan hidup di bandar yg membuatkan aku menjadi 'lalai' seketika..Bukan lalai dgn duniawi, tapi lalai dgn dunia siber..Yaaa, dunia siber! Siber memang penting terutamanye dalam arus kemodenan dunia yg semakin pesat..Tapi entah kenapa sejak menjak nie aku rase cam malas jer nak melayari Yahoo, Twitter, Facebook, Google, Blogger, errrr..itu ajelah! Dulu2 time zaman sekolah aku memang kaki chatting IRC, YM dan seangkatan dengannye..Sejak dah semakin dewasa nie, umur pon dah semakin tak remaja lagi, aku dah jadi malas dah dgn semua benda2 siber nie sebab aku rasa dah puas..Puas kot!

Kenapa aku dah puas? Puas sebab melayan karenah macam2 manusia dgn ragam yg pelbagai yg boleh dirasakan sampai ke tahap nak muntah hijau..Paling tak boleh blah sangat2 pabila orang2 dlm chat room hantar request nak video call ataupon dlm erti kata lainnye webcam..Benci siot!!! Semua tu sekadar nak menggedik je pon..Heiii, tak kuasa mak! Ada kalanye aku berimaginasi alangkah bagusnye kalau aku dpt tembak mereka2 nie depan skrin laptop ibarat sdg bermain game ilusi seperti DOTA atau yg seangkatan dgnnye..Kalau game realiti plak cam painball tuh..Haha! Paintball ke Painball eh??

Sesungguhnye aku nak katakan yg ada masanye aku geli nak berchatting dgn orang..Geliiiiiiiiiii!!! Nak panggil dgn panggilan yg manja2..Sedar ke tidak diri tu dah berbini atau bertunang atau berpunya..Dunia mcm nie lah! Kes hubungan porak-peranda tu ibarat dah biasa bg masyarakat umum..Tapi aku tak..Mungkin! Aku hanya berbual rancak sampai berjam-jam terutamanye pabila sdg berchatting dgn orang yg dikenali sahaja! Banyak benda boleh dibualkan drpd mengadap ayat yg sama mcm "Hai awak, buat ape tu?", "Dah makan?", "Keje ke study?", "Tinggal kat mane?"..Tak kuasa mak nak melayan! Budak tabika pon lebih advance tawu tak!!!

Tapi melalui dunia siber ni jugaklah kita boleh menambah rakan, bukan menambah makwe mahupon pakwe! Takde klasss la buat keje cenggini..Menambah penyakit jer! Ada rakan yg berguna, ada rakan yg tak boleh dipakai langsung! Rakan yg tak berguna tu mengikut tafsiran aku ialah rakan yg suka mengambil kesempatan ke atas kesenangan rakan sendiri..Betol! Dah kikis, dah korek duit sampai habis, pastu berambus..Orang camni elok dicampak ke dlm kolam yg berisi 10 ekor buaya!!!

Errrrr..masa pon dah semakin lewat sbb jarum jam pon semakin berlari-lari mengejar angka..Aku rasa ada baiknye aku stop kat sini dulu sebelum aku merepek sampai berbelas perenggan nanti..Ada masa nanti aku menaip lagi yaa..Selamat malam!


No comments: