counter

Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

16 Jan 2013

Berbeza


Sekarang ni awak nampak lain sangat-sangat..
Banyak perbezaannya berbanding masa mula kenal dulu-dulu..
Kenapa?
Walaupun kenal tak lama, tapi perubahan tu dah makin ketara..
Kadang-kadang saya rasa terabai..sangat terabai..
Awak dah mulai jarang berkomunikasi dgn saya..tak mcm dulu..
Dulu awak sentiasa bgtau perkembangan situasi awak..
Sekarang hanya sekali-sekala je..malah boleh dikira beberapa kali je..
Cepatnya awak berubah..atau hati awak yg dah berubah?
Sebab tu saya taknak terlalu berharap..sebab saya tau nanti saya sakit hati..
Bukan senang nak pulih kalau hati dah sakit..
Bukan pertama kali saya mengalami situasi mcm ni..
Jangan jadikan saya sebagai tempat persinggahan..
Saya pon punya perasaan..saya bukan patung yg tak bernyawa..
Ada kalanya hati saya terfikir,
kenapa awak tak boleh layan saya sebaik ex awak tu?
Atau awak masih menaruh hati pada dia lagi?
Atau awak masih menunggu dia lagi?
Saya tau saya dan dia tak sama..banyak bezanya..
Kita berkenalan pon secara tak sengaja..
Memang saya belum cukup memahami awak..
Memang saya belum cukup mengenali awak..
Tapi janji-janji awak saya tak pernah lupa..
Saya tau ada masanya awak lupa janji-janji awak tu..
Tapi saya diamkan aje..saya takkan mengingatkan awak..
Biar awak yg ingat sendiri..saya tak perlu bagi hint pada awak..
Saya tau awak sayang saya..tapi saya tak tau sejauh mana awak sayang saya..
Saya tak mengharap awak sayang saya lebih,
saya lagi takut kalau awak dah tak sayang saya lagi.
Maaf kalau saya susah nak luangkan masa bersama awak..
Saya tau awak banyak terasa..
Saya sibuk dan awak juga sibuk..kita sama-sama sibuk..
Tapi dlm kesibukkan saya pon saya masih berinteraksi dgn awak..
Awak pula, susah nak berinteraksi dgn saya..
Bukan niat saya nak fikir yg bukan-bukan pasal awak..
At least saya taknak rasa mcm saya ni diabaikan..
Sebab tu saya takut sangat nak sayang orang ketat-ketat..
Awak harus tau kenapa dan sebab apa..





No comments: