Writer

My photo
Selangor, Malaysia
I may not be the prettiest, smartest or strongest, but at least I am me, and don't pretend to be someone that I'm not meant to be. :)

27 Aug 2011

Ada Hikmah Disebaliknya

Aku xtau kenapa..
Sekarang ni aku rasa dah makin serabut sgt..
Apa puncanya?
Apa sebabnya?
Aku rasa situasi yg aku hadapi sekarang ni
Dah semakin porak peranda..
Kenapa? Mengapa?
Aku sendiri pon tercari-cari jawapannya..
Entah lah..
Kenyataannya, benda dah pon terjadi..
Nak putarkan balik masa pon dah x boleh..
Cuma perlu bersabar dan redha
Dgn apa yg dah terjadi..

Mungkin ni semua dugaan buat aku..
Aku kena cekalkan hati..
Aku kena kuatkan semangat..
Supaya aku x terjunam..
Supaya aku x tenggelam..
Makin hari aku rasa rimas..
Makin hari aku rasa lemas..
Tp nak buat mcm mana..
Aku bkn Tuhan..
Aku bkn malaikat..
Yg boleh mengatur setiap perkara..
Yg boleh mencatat setiap kejadian..
Aku percaya..
Setiap benda yg berlaku
Pasti ada hikmahnya..

Aku tau..
Aku dpt rasakan..
Betapa peritnya nak menanggung semua tu..
Bila dah terjadi pd diri sendiri..
Aku tau..
Aku dpt rasakan..
Betapa susahnya nak menempuh semua tu..
Bila dah memakan diri sendiri..
Aku tau..
Aku dpt rasakan..
Betapa sedihnya nak menghadapi semua tu..
Bila dah berlaku pd diri sendiri..

Aku minta maaf..
Bukan aku pinta semua tu..
Sbb aku, kau menderita..
Sbb aku, kau merana..
Sbb aku, kau terseksa..
Aku minta maaf sekali lagi..

Apabila marah menguasai diri..
Apabila benci menghasuti diri..
Mcm2 boleh terjadi..
Aku sedar semua tu..
Aku akui mmg salah aku..
Ada kalanya ia membuatkan aku terfikir..
Benarkah salah aku?
Ada kalanya ia membuatkan aku tertanya..
Benarkah semua tu?
Fikiran aku semakin bercelaru..
Hati aku semakin keliru..
Diri aku semakin x menentu..

Aku mendoakan yg terbaik utk kau..
Supaya kau dpt menempuhi
Hari2 yg mendatang
Dgn tenang dan tenteram..
Itulah harapan aku
Utk melihat kau berjaya
Di masa hadapan..

Aku mahukan yg terbaik dr kau..
Dgn harapan kau dpt membuktikan
Yg kau juga boleh maju
Seiring dgn orang lain..
Itulah harapan aku
Utk melihat kau bahagia
Di masa akan datang..

1 comment:

Anonymous said...

:)


sincerely,
21 july 8...